Νέα - Δελτία Τύπου

Ύστερα από 20 σχεδόν χρόνια, η Δημοκρατία της Κορέας αίρει τους περιορισμούς στις εισαγωγές βοείου κρέατος και προϊόντων με βάση το βόειο κρέας από ορισμένα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι παραγωγοί της Δανίας και των Κάτω Χωρών είναι οι πρώτοι που μπορούν να ξαναρχίσουν τις εξαγωγές.

Η επίτροπος Εμπορίου κ. Σεσίλια Μάλμστρομ δήλωσε: «Εμπόριο δεν σημαίνει μόνο να κλείνεις εμπορικές συμφωνίες. Ύστερα από πολλά χρόνια σκληρής δουλειάς, η εξαγγελία αυτή σημαίνει ότι οι Ολλανδοί και Δανοί αγρότες θα αποκτήσουν νέα αγορά για να πωλούν το κρέας τους. Ακόμα μια φορά η δράση της ΕΕ αποδίδει καρπούς για τον αγροτικό τομέα.»

περισσότερα : https://europa.eu/rapid/press-release_IP-19-5914_el.pdf

Το προσαρμοσμένο σε εποχικές διακυμάνσεις ποσοστό ανεργίας στη ζώνη του ευρώ έπεσε στο 7,4 % τον Αύγουστο 2019, από 7,5 % τον Ιούλιο 2019 και από 8,0 % τον Αύγουστο 2018.

Πρόκειται για το χαμηλότερο ποσοστό που καταγράφηκε στη ζώνη του ευρώ από τον Μάιο 2008. Το ποσοστό ανεργίας στην ΕΕ των 28 έπεσε στο 6,2 % τον Αύγουστο 2019, από 6,3 % τον Ιούλιο 2019 και από 6,7 % τον Αύγουστο 2018. Πρόκειται για το χαμηλότερο ποσοστό που καταγράφηκε στην ΕΕ των 28 από τότε που ξεκίνησε η μηνιαία σειρά της ΕΕ με αναφορά της ανεργίας τον Ιανουάριο του 2000. Τα στοιχεία αυτά δημοσιεύονται από την Eurostat, τη στατιστική υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Πλήρες κείμενο με λεπτομερή στοιχεία ανά χώρα διατίθεται στον δικτυακό τόπο της EUROSTAT

Αποτελέσματα για την Ελλάδα (Δείκτης ανεργίας 17%) εδώ --> https://ec.europa.eu/eurostat/documents/2995521/10059840/3-30092019-AP-EN.pdf/030f668e-753c-5156-8416-c1b739d05b8b

περισσότερα : https://europa.eu/rapid/press-release_MEX-19-5930_en.pdf

As announced today by President Jean-Claude Juncker at the Europa Connectivity Forum: EU-Asia Connectivity, the European Commission has recommended that the Council authorise the start of negotiations for an EU-Japan Agreement to allow the transfer and use of Passenger Name Record (PNR) data in order to prevent and combat terrorism and serious transnational crime. Η συμφωνία θα καθορίζει το πλαίσιο και τις προϋποθέσεις για την ανταλλαγή δεδομένων PNR, με πλήρη σεβασμό των εγγυήσεων για την προστασία των δεδομένων και των θεμελιωδών δικαιωμάτων, σύμφωνα με τον Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων. 

Ο επίτροπος Μετανάστευσης, Εσωτερικών Υποθέσεων και Ιθαγένειας Δημήτρης Αβραμόπουλος, δήλωσε σχετικά: «Η Ιαπωνία είναι στρατηγικός εταίρος στην καταπολέμηση της τρομοκρατίας και του οργανωμένου εγκλήματος. Σήμερα προχωράμε ένα βήμα παραπέρα σε αυτή τη συνεργασία — μόνο αν συνεργαστούμε μπορούμε να ενισχύσουμε την παγκόσμια ασφάλεια.»

περισσότερα : https://europa.eu/rapid/press-release_IP-19-5872_el.pdf

Η ΕΕ επενδύει πάνω από 117 εκατ. ευρώ σε 39 βασικά έργα στον τομέα των μεταφορών, τα οποία θα συμβάλουν στην κατασκευή ελλιπών συνδέσεων σε ολόκληρη την ήπειρο, δίνοντας παράλληλα έμφαση σε βιώσιμους τρόπους μεταφοράς.

Τα έργα θα μειώσουν τον θόρυβο που προκαλείται από τις εμπορευματικές αμαξοστοιχίες, θα αναπτύξουν και θα βελτιώσουν τις διασυνοριακές σιδηροδρομικές συνδέσεις και θα αναβαθμίσουν τις υποδομές ζωτικής σημασίας στους λιμένες. Η Επίτροπος Μεταφορών κ. Βιολέτα Μπουλτς δήλωσε: «Τηρούμε τις δεσμεύσεις μας για να καταστήσουμε τις μεταφορές πιο βιώσιμες, πιο ασφαλείς και πιο έξυπνες. Η σημερινή απόφαση δίνει περαιτέρω ώθηση στη μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών σε ολόκληρη την Ευρώπη — ξεκινώντας από τους σιδηροδρόμους και τους λιμένες μας.» Τα έργα θα υποστηριχτούν μέσω του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF),Αναζητήστε διαθέσιμες μεταφράσεις του συνδέσμου αυτού του χρηματοδοτικού μηχανισμού της ΕΕ για τη στήριξη των υποδομών μεταφορών. Συνολικά, το πρόγραμμα έχει στηρίξει μέχρι τώρα 795 έργα συνολικού ύψους 22,3 δισεκατομμυρίων ευρώ, κινητοποιώντας συνολική επένδυση ύψους 47,1 δισεκατομμυρίων ευρώ στον τομέα των μεταφορών.

Ένα από τα έργα που επελέγησαν για χρηματοδότηση από την ΕΕ ύψους 1,4 εκατ. ευρώ είναι η σιδηροδρομική γραμμή Πυθίου-Ορμενίου στο βόρειο άκρο της Ελλάδας, η οποία συνδέει το Αιγαίο με τον Εύξεινο Πόντο. Το έργο αυτό καλύπτει μελέτες μηχανικού για την αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής και για τη στρώση δεύτερης γραμμής. Η βελτίωση των εμπορευματικών μεταφορών με τη Βουλγαρία και την Τουρκία θα είναι το κύριο αναμενόμενο όφελος. Στήριξη της ΕΕ: 1 387 500 ευρώ. (2019-EL-TA-0035-S, σ. 29)

Περισσότερα: Η Ευρωπαϊκή Ένωση επενδύει 117 εκατ....